Το στρες κάνει κακό στην γονιμότητα

www.tips-fb.com | Posted in , | Posted on 3:52 π.μ.

Αυτό που ήταν κοινό μυστικό έγινε και επιστημονικό δεδομένο. Το υψηλό επίπεδο άγχους μπορεί να καθυστερήσει αρκετά την εγκυμοσύνη μιας γυναίκας, όπως επιβεβαιώνει για πρώτη φορά μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.













Η μελέτη μέτρησε τα επίπεδα των "ορμονών του στρες" στις γυναίκες που σχεδίαζαν να συλλάβουν με φυσιολογικό τρόπο και διαπίστωσε ότι οι πιο αγχωμένες έχουν μειωμένες πιθανότητες να μείνουν έγκυες, κάτι που πιστεύεται ευρέως αλλά ουσιαστικά δεν είχε αποδειχθεί επιστημονικά ως τώρα. Πρόκειται για την πρώτη έρευνα διεθνώς που βρήκε ότι ένας βιολογικός δείκτης (ορμόνη) του στρες, η αδρεναλίνη, όντως συνδέεται με την πιθανότητα εγκυμοσύνης.

Η μελέτη, υπό την επιδημιολόγο δρα Σεσίλια Πάιπερ του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Fertility and Sterility" (Γονιμότητα και Στειρότητα), σύμφωνα με το ΒΒC και την "Ιντεπέντεντ", συμπεραίνει ότι η χαλάρωση μπορεί να βοηθήσει μερικά ζευγάρια, ενώ συστήνει περισσότερη έρευνα πάνω στο θέμα. Η ηλικία, το κάπνισμα, η παχυσαρκία και το αλκοόλ είναι ήδη γνωστό ότι επηρεάζουν αρνητικά την πιθανότητα σύλληψης, αλλά η επίδραση του στρες ήταν ως τώρα πιο αμφιλεγόμενη.

Η έρευνα μελέτησε τις περιπτώσεις 274 υγιών γυναικών ηλικίας 18 - 40 ετών που ήθελαν να μείνουν έγκυες. Οι ερευνητές μέτρησαν στο σάλιο το επίπεδο δύο ορμονών, της αδρεναλίνης και της κορτιζόλης. Οι γυναίκες με τα μεγαλύτερα επίπεδα άλφα-αμυλάσης (που αποτελεί δείκτη για την ποσότητα της αδρεναλίνης) είχαν 12% λιγότερες πιθανότητες να μείνουν έγκυες στη διάρκεια των γόνιμων ημερών του κύκλου τους σε σχέση με όσες είχαν χαμηλό επίπεδο αδρεναλίνης. Δεν διαπιστώθηκε όμως διαφορά (προς μεγάλη έκπληξη των ερευνητών) στην πιθανότητα εγκυμοσύνης, όσον αφορά την κορτιζόλη, που επίσης αποτελεί δείκτη χρόνιου στρες.

"Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα ζευγάρια πρέπει να επιδιώκουν να μείνουν όσο γίνεται πιο χαλαρά, όταν προσπαθούν για μωρό. Σε μερικές περιπτώσεις ίσως θα είχε νόημα να κάνουν κάποιες τεχνικές χαλάρωσης, συμβουλευτική ψυχοθεραπεία ή, ακόμα, γιόγκα και διαλογισμό", δήλωσε η Πάιπερ.ΠΗΓΗ:http://healthpage-gr.blogspot.com/.
back to top